Harmonogram działań

Spotkanie Zespołu 2.0 w dniu 26 lutego 2020 r.

 
Tabela działań i spodziewanych rezultatów
Obszar: OTWARTOŚĆ
Cel: „Dbamy o to, aby uczniowie naszej szkoły budowali poczucie swojej tożsamości narodowej, byli otwarci na różnorodność kulturową w Europie i nowe technologie.”
Działania (max. 5) wybrane do realizacji w roku szkolnym 2019/20
Spodziewane rezultaty – co, w odniesieniu do celu dla szkoły, zamierzacie osiągnąć przez działanie?
„Targi Kultury”
Uczniowie każdej klasy stosując TIK, zdobędą wiedzę o wybranym kraju europejskim, przygotują stoisko danego kraju: atrakcje kulturalne, obyczaje, najważniejsze zabytki, tradycje. Podczas „Targów Kultury” zaprezentują społeczności szkolnej zgromadzone i przygotowane w różnej formie materiały (prezentacje, pokazy, inscenizacje, konkursy, wystawy).
Uczniowie z innych klas będą zwiedzać i poznawać charakterystyczne elementy kraju poprzez udział w różnych formach aktywności przygotowanych przez uczniów - wystawców.  Podczas Targów Kultury zostanie rozstrzygnięty Ogólnopolski Konkurs Literacki ……… i Plastyczno – historyczny „Kartka z przewodnika”.
Gra terenowa „Nasz Wrotków”
Grupa uczniów z klas 7B, 8C przygotuje „Konkursowy szlak po Wrotkowie”. W grze terenowej wezmą udział przedstawiciele pozostałych klas 7 i 8.  Ustalone zostaną stacje bazowe na terenie dzielnicy, uczniowie przygotują mapy – wykorzystanie TIK, quiz wstępny (zastosowanie aplikacji Kahoot), zadania konkursowe dla grup, zakodowane kodami QR.  Uczestnicy gry terenowej, pogłębią wiedzę o swoim osiedlu, zastosują  w praktyce matematyczne umiejętności (skala, mapa, zamiana jednostek długości, powierzchni), będą współpracować w grupie, uczyć się zdrowej rywalizacji.
Masz wpływ na dobrą atmosferę.
Uczniowie wykonają pomiary zanieczyszczenia powietrza na osiedlu Wrotków za pomocą pyłomierza, zwiedzą Elektrociepłownię Lublin Wrotków. Uzmysłowią sobie problem zanieczyszczenia powietrza i zjawiska smogu. Młodzież teraz i w przyszłości dba o swoje środowisko.
Dni  Europejskie
Uczniowie wezmą udział w Festiwalu Piosenki Angielskiej
- będą propagować naukę języków obcych poprzez piosenkę
- zostaną zmotywowani do nauki języka angielskiego w ciekawy
i przyjemny sposób,
- poznają i zaprezentują utwory wokalne z różnych obszarów muzyczno-kulturowych i z rozmaitych krajów
- będą popularyzować twórczość muzyczną obcych kultur
- będą propagować kulturę muzyczną
- otworzą się na muzykę z innych obszarów kulturowych
Uczniowie podczas lekcji bibliotecznej w British Council dla klas 6-8
- poznają zasady funkcjonowania biblioteki brytyjskiej
- zrealizują elementy programu nauki języka angielskiego
w trakcie wycieczki szkolnej
- zdobędą nową, ciekawą i praktyczną wiedzę
- nawiążą kontakt z kulturą brytyjską bez konieczności wyjeżdżania z Polski
Uczestnicy  Konkursu British Culture Contest
- posiądą podstawowe informacje na temat wybranych obcych krajów
- poznają zabytki architektury i sztuki oraz słynne miejsca turystyczne Wielkiej Brytanii
- uwrażliwią się na zwyczaje kulturowe innych państw
- zrozumieją potrzebę tolerancji wobec innych kultur, będą szanować ich odmienność i specyfikę
- otworzą się na kulturę innych krajów
Nawiązanie współpracy z Klubem Seniora funkcjonującym na Osiedlu.
Uczniowie nawiążą relacje z Seniorami, w celu wzmocnienia więzi międzypokoleniowych poprzez wspólne spędzanie czasu, wspólne działania  lub wspólne hobby. Przeprowadzą wywiady ze starszymi członkami klubu, które poszerzą ich wiedzę na temat historii osiedla, na terenie którego znajduje się szkoła. Uczniowie w miarę możliwości zaoferują pomoc i odwiedziny.


Harmonogram działań
Obszar: OTWARTOŚĆ
Cel: „Dbamy o to, aby uczniowie naszej szkoły budowali poczucie swojej tożsamości narodowej, byli otwarci na różnorodność kulturową w Europie i nowe technologie.”
Działania zaplanowane w programie
Zadania do wykonania
w ramach danego działania
Termin realizacji zadania (od do)
Osoba odpowiedzialna
za zadanie
„Targi Kultury”
-   opracowanie zadań dla klas
-   opracowanie regulaminu konkursu plastyczno-historycznego

-   przygotowanie stoisk

-   opracowanie regulaminu konkursu literackiego

-   zorganizowanie wystawy prac konkursowych
Kwiecień – maj 2020
Joanna Poniatowska
Paulina Daniewska
Anna Widerska
Elżbieta Kręcisz – Plis

Wychowawcy klas


Stella Korszla
Anna Raganowicz


Wszyscy nauczyciele
Gra terenowa "Nasz Wrotków"


-   konkursowy szlak po Wrotkowie
-   mapy (wykorzystanie TIK)
-   quiz wstępny ( zastosowanie aplikacji Kahoot)
-   zadania konkursowe dla grup, zakodowane kodami QR

Kwiecień – maj 2020
M. Krysa
Ł. Moskal
E. Wojtowicz
M. Szymański
Masz wpływ na dobrą atmosferę

-   Pomiar zanieczyszczenia powietrza w naszym mieście za pomocą pyłomierza( lekcje terenowe).
-   Zwiedzanie Elektrociepłowni Lublin Wrotków

-   Gra miejska
Luty-marzec


marzec

maj
Ewa Malec
Anna Raganowicz

Ewa Malec
Anna Raganowicz

Ewa Malec
Anna Raganowicz
Dni Europejskie


-   Festiwal Piosenki Angielskiej (przygotowanie uczniów, podkładów, dekoracji, nagród, dyplomów)
-   Lekcja biblioteczna w British Council dla klas 6-8
-   Konkurs „British Culture Contest”
Maj 2020

Kwiecień 2020

Maj 2020
Anita Pasik, Beata Gryka, Łukasz Gapski, Kamila Choina
Anita Pasik, Beata Gryka


Kamila Choina
Nawiązanie współpracy z Klubem Seniora funkcjonującym na Osiedlu.
-   Skontaktowanie się z przedstawicielami funkcjonującego na Osiedlu Klubu Seniora i ustalenie zasad współpracy.
-   Przeprowadzenie wywiadów ze starszymi członkami klubu na temat „Historia i dzień dzisiejszy naszego osiedla”.
-   Opracowywanie zebranych materiałów.
-   Przedstawienie wyników pracy w Klubie Seniora i w szkole.
Marzec


Kwiecień


Maj

Maj
Anna Dębicka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz