Tabela działań i spodziewanych rezultatów
Obszar:
OTWARTOŚĆ
|
|
Cel: „Dbamy o
to, aby uczniowie naszej szkoły budowali poczucie swojej tożsamości
narodowej, byli otwarci na różnorodność kulturową w Europie i nowe
technologie.”
|
|
Działania
(max. 5) wybrane do realizacji w roku szkolnym 2019/20
|
Spodziewane
rezultaty – co, w odniesieniu do celu dla szkoły, zamierzacie osiągnąć przez
działanie?
|
„Targi Kultury”
|
Uczniowie
każdej klasy stosując TIK, zdobędą wiedzę o wybranym kraju europejskim,
przygotują stoisko danego kraju: atrakcje kulturalne, obyczaje, najważniejsze
zabytki, tradycje. Podczas
„Targów Kultury” zaprezentują społeczności szkolnej zgromadzone i
przygotowane w różnej formie materiały (prezentacje, pokazy, inscenizacje,
konkursy, wystawy).
Uczniowie
z innych klas będą zwiedzać i poznawać charakterystyczne elementy kraju
poprzez udział w różnych formach aktywności przygotowanych przez uczniów -
wystawców. Podczas Targów Kultury
zostanie rozstrzygnięty Ogólnopolski Konkurs Literacki ……… i Plastyczno – historyczny
„Kartka z przewodnika”.
|
Gra terenowa „Nasz Wrotków”
|
Grupa
uczniów z klas 7B, 8C przygotuje „Konkursowy szlak po Wrotkowie”. W grze
terenowej wezmą udział przedstawiciele pozostałych klas 7 i 8. Ustalone zostaną stacje bazowe na terenie
dzielnicy, uczniowie przygotują mapy – wykorzystanie TIK, quiz wstępny
(zastosowanie aplikacji Kahoot), zadania konkursowe dla grup, zakodowane
kodami QR. Uczestnicy gry terenowej,
pogłębią wiedzę o swoim osiedlu, zastosują
w praktyce matematyczne umiejętności (skala, mapa, zamiana jednostek
długości, powierzchni), będą współpracować w grupie, uczyć się zdrowej
rywalizacji.
|
Masz wpływ na dobrą atmosferę.
|
Uczniowie
wykonają pomiary zanieczyszczenia powietrza na osiedlu Wrotków za pomocą
pyłomierza, zwiedzą Elektrociepłownię Lublin Wrotków. Uzmysłowią sobie
problem zanieczyszczenia powietrza i zjawiska smogu. Młodzież teraz i w
przyszłości dba o swoje środowisko.
|
Dni Europejskie
|
Uczniowie wezmą udział w Festiwalu Piosenki
Angielskiej
- będą propagować
naukę języków obcych poprzez piosenkę
- zostaną zmotywowani do nauki języka angielskiego w ciekawy
i przyjemny sposób,
- poznają i zaprezentują utwory wokalne z różnych obszarów muzyczno-kulturowych i z rozmaitych krajów
- będą
popularyzować twórczość muzyczną obcych kultur
- będą
propagować kulturę muzyczną
- otworzą się na muzykę z innych obszarów
kulturowych
Uczniowie podczas lekcji bibliotecznej w British Council dla klas 6-8
- poznają zasady funkcjonowania
biblioteki brytyjskiej
- zrealizują elementy programu
nauki języka angielskiego
w trakcie wycieczki szkolnej
- zdobędą nową, ciekawą i
praktyczną wiedzę
- nawiążą kontakt z kulturą brytyjską bez
konieczności wyjeżdżania z Polski
Uczestnicy Konkursu British Culture
Contest
- posiądą podstawowe informacje na temat wybranych
obcych krajów
- poznają zabytki architektury i sztuki oraz słynne
miejsca turystyczne Wielkiej Brytanii
- uwrażliwią się na zwyczaje kulturowe innych państw
- zrozumieją potrzebę tolerancji wobec innych
kultur, będą szanować ich odmienność i specyfikę
- otworzą się na kulturę innych krajów
|
Nawiązanie współpracy z Klubem Seniora
funkcjonującym na Osiedlu.
| Uczniowie nawiążą relacje z Seniorami, w celu wzmocnienia więzi międzypokoleniowych poprzez wspólne spędzanie czasu, wspólne działania lub wspólne hobby. Przeprowadzą wywiady ze starszymi członkami klubu, które poszerzą ich wiedzę na temat historii osiedla, na terenie którego znajduje się szkoła. Uczniowie w miarę możliwości zaoferują pomoc i odwiedziny. |
Harmonogram działań
Obszar: OTWARTOŚĆ
|
|||
Cel: „Dbamy o to, aby uczniowie naszej szkoły budowali poczucie swojej
tożsamości narodowej, byli otwarci na różnorodność kulturową w Europie i nowe
technologie.”
|
|||
Działania zaplanowane w programie
|
Zadania do wykonania
w ramach danego działania |
Termin realizacji zadania (od do)
|
Osoba odpowiedzialna
za zadanie |
„Targi Kultury”
|
-
opracowanie zadań dla klas
-
opracowanie regulaminu konkursu
plastyczno-historycznego
-
przygotowanie stoisk
-
opracowanie regulaminu konkursu literackiego
-
zorganizowanie wystawy prac konkursowych
|
Kwiecień – maj 2020
|
Joanna
Poniatowska
Paulina
Daniewska
Anna
Widerska
Elżbieta
Kręcisz – Plis
Wychowawcy
klas
Stella
Korszla
Anna
Raganowicz
Wszyscy
nauczyciele
|
Gra terenowa "Nasz Wrotków"
|
-
konkursowy szlak po Wrotkowie
-
mapy (wykorzystanie TIK)
-
quiz wstępny ( zastosowanie aplikacji Kahoot)
-
zadania konkursowe dla grup, zakodowane kodami QR
|
Kwiecień – maj 2020
|
M. Krysa
Ł. Moskal
E. Wojtowicz
M. Szymański
|
Masz wpływ na dobrą atmosferę
|
-
Pomiar zanieczyszczenia powietrza w naszym mieście za
pomocą pyłomierza( lekcje terenowe).
-
Zwiedzanie Elektrociepłowni Lublin Wrotków
-
Gra miejska
|
Luty-marzec
marzec
maj
|
Ewa
Malec
Anna Raganowicz
Ewa
Malec
Anna Raganowicz
Ewa
Malec
Anna Raganowicz |
Dni Europejskie
|
-
Festiwal Piosenki Angielskiej (przygotowanie uczniów,
podkładów, dekoracji, nagród, dyplomów)
-
Lekcja biblioteczna w British Council dla klas 6-8
-
Konkurs „British Culture Contest”
|
Maj 2020
Kwiecień 2020
Maj 2020
|
Anita
Pasik, Beata Gryka, Łukasz Gapski, Kamila Choina
Anita
Pasik, Beata Gryka
Kamila
Choina
|
Nawiązanie współpracy z Klubem Seniora
funkcjonującym na Osiedlu.
|
- Skontaktowanie się z
przedstawicielami funkcjonującego na Osiedlu Klubu Seniora i ustalenie zasad
współpracy.
- Przeprowadzenie wywiadów ze
starszymi członkami klubu na temat „Historia i dzień dzisiejszy naszego
osiedla”.
- Opracowywanie zebranych
materiałów.
-
Przedstawienie wyników pracy w Klubie Seniora i w
szkole.
|
Marzec
Kwiecień
Maj
Maj
|
Anna
Dębicka
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz