Dni Europejskie 28.09.2020 - 02.10.2020
Od 28 września do 2 października odbył się w naszej szkole Europejskie Dni Języków Obcych. Uczniowie każdej klasy mieli okazję brać udział w Quizach, konkursach i zabawach z tej okazji. W każdej klasie uczniowie rozwiązywali quiz, w którym usłyszeli piosenki w różnych językach europejskich, ich zadaniem było zgadnąć w jakim języku śpiewana była każda piosenka. Uczniowie rozwiązywali również quizy dotyczące znajomość podstawowych zwrotów w popularnych językach europejskich i wiedzy dotyczącej języków używanych w Europie. Uczniowie brali również udział w konkursie wiedzy o krajach anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Dzieci że świetlicy przygotowały również dekorację, wykonały własnoręcznie flagi krajów europejskich i powitania we wszystkich językach europejskich. Ponadto uczniowie wykonali plakaty dotyczące popularnych osób i miejsc z krajów anglojęzycznych.
Targi kultury
W ramach Europejskich Dni Języków Obcych odbyłyby się Targi Kultury, uczniowie klas 7 - 8 wykonywali prace promujące ciekawe miejsca krajów europejskich, dzięki temu poznali kultury krajów europejskich oraz ich atrakcje turystyczne.
Tradycje i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie.
Uczniowie klas 4- 8, pod kierunkiem
pań: Pauliny Daniewskiej, Anny Dębickiej, Anity Pasik, Joanny Poniatowskiej, Ewy Malec, wykonali plakaty ukazujące tradycje i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie. (prace w języku polskim i angielskim).
Uczniowie klas 7 i 8, pod kierunkiem p. Anny Nakoniecznej, w grudniu wykonali dowolną techniką kalendarz adwentowy i kartki świąteczne z życzeniami w języku niemieckim, dzięki temu poznali tradycje i symbole bożonarodzeniowych w krajach niemieckiego obszaru językowego jak również doskonalili umiejętności tworzenia tekstu z zastosowaniem słownictwa świątecznego.
Masz wpływ na dobrą atmosferę
To zadanie udało się zrealizować jeszcze w trakcie
zajęć stacjonarnych od 13 lutego do 13 marca 2020 r.
Nasza szkoła, Szkoła Podstawowa nr 30, od Wydziału Ochrony Środowiska UM
Lublin, który kontynuował kampanię edukacyjną „Miasto to też Twój dom – Masz wpływ na dobrą
atmosferę”, otrzymała osobisty pyłomierz do pomiaru stężeń i pyłów zawieszonych
w powietrzu, planszę wystawową.
W klasach siódmych i ósmych pani Ewa Malec przeprowadziła zajęcia terenowe w
ramach działań Szkoły z klasą 2.0, podczas których uczniowie wykonywali pomiary
w różnych dniach i miejscach osiedla Wrotków. Uczniowie z p. Ewą Malec wykonali
także eksperyment polegający na dokonaniu odczytów danych o jakości powietrza
w dedykowanej aplikacji, porównanie i analizę wyników po spaleniu butelki
plastikowej, woreczka foliowego, zapaleniu świeczki. Wyniki były „szokujące” dla
uczniów ale też i dla nauczyciela, normy były przekroczone nawet pięć razy. Uczniowie
rozmawialiśmy o źródłach zanieczyszczeń środowiska i sposobów ich eliminowania,
wyciągnęli wniosek, iż ciężko się przyznać do tego, że niską emisję, powodującą
smog, tworzymy my sami. Jednak poprzez zmianę przyzwyczajeń i świadome podejmowanie
codziennych wyborów możemy ograniczyć zanieczyszczenia powietrza i przyczynić
się do poprawy jego jakości. O przeprowadzonych zajęciach mieszkańcy Lublina
mogli dowiedzieć się słuchając radia RMF FM, bowiem dziennikarz Krzysztof Kot
towarzyszył nam podczas takiej lekcji.
Wirtualna gra terenowa "Nasz Wrotków"
W ramach lekcji matematyki uczniowie klas 7 Szkoły Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie uczestniczyli w wirtualnej grze terenowej „Nasz Wrotków”. Ich zadaniem było wykonywanie poleceń, których tematyka dotyczyła naszej małej ojczyzny, czyli dzielnicy w której uczą się i mieszkają. Uczniowie zamieniali jednostki powierzchni, ćwiczyli wykonywanie obliczeń procentowych, szacowali odległości i poszukiwali ciekawych, historycznych zdjęć w Internecie na temat dzielnicy Wrotków. Pracowali samodzielnie, korzystali z zasobów sieci, ale mieli możliwość porozumiewania się na czacie czyli najczęściej współpracowali ze sobą. Najlepsze - bezbłędne prace, wzbogacone o ciekawe zdjęcia, zostały nagrodzone.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz